Drodzy ludzie z KOD-u, drogi Panie Szopa,

 

Chcę Wam pokazać, co ja czuję o moim ulubionym kraju Polsce. Zawsze czytam „Politykę“ i weekendowe wydanie „Gazety Wyborczej“. Myślę że dobrze wiem co się dzieje w Polsce teraz.

Co dnia można czytać nowe negatywne wiadomości na temat posunięć nowego rządu.

 

Dlatego napisałem następującego e-mail do Ambasady Polski. Myślę że może jesteście zainteresowani czytać jak jeden Niemiec, który bardzo lubi przyzwoitą Polskę, czuje!

Kiedy chcecie, możecie używać mojego tekstu w publikacje.

Proszę dalej wysyłać mi wszystkie informacje o KOD w Berlinie.

 

Serdecznie pozdrawiam

Falk K. Drabig

 


 

Betreff: Obecna Polska

An die

Polnische Botschaft

z. Hd. Herrn Botschafter

Lassenstr. 19-21

14193 Berlin

 

Szanowny Panie Ambasadorze,
na początku przepraszam, bo mój język polski, który nie jest perfekcyjny. Jeszcze uczę się.

Przez dekady Polska była moim ulubionym krajem; ludzie, przyjaźnie, gościnność.

Wiele razy podróżowałem przez całą Polskę.

 

Ale teraz mam Panu powiedzieć co zgnębia mojego serca. Nowa sytuacja polityczna w Polsce jest niepokojąca. My wszyscy wiemy, jak obecny rząd traktuje sprawę Trybunału Konstytucyjnego. Prasa polska i także międzynarodowa pisze, jak prezes PiS-u propaguje, że cała prawda jest tylko po jego stronie. A to nie jest arogancko?

 

Bardzo jasno można obserwować jak wszystko, co Polska osiągnęła przez ostatnie 25 lata, rząd psuje. I, nawet gorzej, uszkadza reputację Polski w świecie.

Bardzo negatywna okazuje się metoda, według której wszyscy mający inne poglądy i opinie niż rząd PiS-u, są wrogami, komuchami, kłamczuchami, złym sortem itd.

Wymiana personelu w polityce, rządowych mediach, kulturze, a nawet w hodowlach koni, zastępowanie fachowców przez niekompetentnych nowicjuszów. To wszystko dzieje się w Polsce. Przyzwoici ludzie wiedzą że to kompletna bzdura!

 

A niestety jest więcej rzeczy, które zgnębiają. Niesympatyczny Macierewicz i jego traktowanie tragedii w Smoleńsku. Kłamstwa zamiast rzeczywistości, o czym cały świat już wie. Słychać opinie że działa trochę jak psychopata.

Prezes i Ziobro często na wszystkie strony kolportują groźby, ostrym i niegrzecznym językiem.

A Błaszczak mówi głupstwa w każdym kierunkiem. Takie są nasze wrażenia tu.

Gliński kulturoznawcą? Nie. Nie szanuje nowoczesne produkcje teatralne, filmowe, próbuje blokować krytyczną sztukę. Ciągle myśli tylko w kategoriach konserwatywno-tradycyjnych.

A Waszczykowski? Dyplomatem nie jest. Brakuje mu doświadczenia i postawy. Przedstawia Polską politykę mizernie.

 

O.k., … dość.

Żałuję że moja kochanka Polska tak się zmieniła!
Pozdrawiam bardzo serdecznie
Falk K. Drabig

Berlin

 

